2 dagar sedan

publicerat den 2011-09-23 klockan 09:18:14 av Love
i kategorin Egna tankar » 4 kommentarer


Nu har det redan gått 2 dagar sedan skrapningen, det känns som igår fast ändå som 1 månad sen.
Hela tidsuppfattningen är helt rubbad, känns som att det var flera veckor sedan jag fick reda på att jag fått missfall igen och det känns som jag var hemma från jobbet i flera månader.

Hur mår jag?

Jag mår inte på topp, inte jämt.
Jag gråter ibland mycket faktiskt när jag hör någon låt som påminner mig om något eller så, då kan jag börja gråta annars så är det mycket tankar just. Det snurrar runt så mycket i mitt huvud så jag får huvudvärk.
Jag blöder faktiskt förvånats värt lite och det oroar mig lite, bör jag inte blöda mer ? Det är mest bruna flytningar.
Funderar på att ringa till dagvården där jag gjorde skrapningen och höra om detta är normalt, för jag minns inte hur det ska vara.

På måndag är det tänkt att jag ska börja jobba igen men jag känner bara NEJ NEJ NEJ, min kropp, hjärta och hjärna skriker. Hur ska jag orka? Mitt jobb kräver att jag är på topp hela tiden, jag kan inte vara ledsen under mitt jobb. Mitt jobb kräver att jag ler och är trevlig hela tiden både mot kollegor och gäster men hur ska jag klara det ?
Jag vill bara vara ensam, jag känner mig inte redo...




Kommentarer
Postat av: Emma

Efter hon kommit fick jag det, men vi aborter fick jag den förre.



Tackar :)



Kram

2011-09-23 @ 10:17:47
URL: http://mammaemmah.blogg.se/
Postat av: Karin





Skrev också en blogg efter missfall. Inte mycket, men känner igen mig. http://hemligakanslor.blogspot.com/?zx=c765541eeaa838eb.



Något bra är nu efter sista, hann jag inte få mens emellan utan de tog sig precis efter & då var vi inte speciellt aktiva! :)

2011-09-23 @ 11:24:12
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com/
Postat av: Isabelle-elysias mamma, Gravid med nr2, snitt 10 oktober

åh..du behöver inte vara avis, du kommer att komma dit en dag snart, :)

Fast jag vet hur det känns..och tyckte att det var jobbigt att se alla gravida när jag precis fått missfall...

Man ligger och gråter floder och förstår inte varför detta händer en.. =(



ditt plus kommer att dyka upp när du minst anar det.

:)



Kram på dig!

2011-09-23 @ 11:55:14
URL: http://elysiasmamma.blogg.se/
Postat av: freja

Love, går du och pratar med nån om dina förluster? har du blivit tilldelad en psykolog på antingen bvc eller mvc? när jag fick vega efter att "varit gravid" i 18 dagar så var jag lite i chock.



när vega var runt en månad blev jag deppig över att jag aldrig fick vara gravid och göra hela den biten. vissa dagar gick jag inte ens upp ur sängen utan låg där med vega och sov / ammade.



min bvc-sköterska ville att jag skulle prata med deras psykolog men det slutade med att varje vanlig väfning eller liknande på bvc blev 1 timme babbel. var ju där ofta med vega eftersom hon inte gick upp i vikt så jag fick prata av mig 2-3 ggr i veckan och ibland 1-2 ggr i veckan.



jag tror att dessa samtal med min bvc-sköterska gjorde att jag inte hamnade i nån seriösare depression. jag tycker att du ska ta kontakt med en proffs och få snacka, ventilera.



det är jätte bra att blogga men jag tror inget slår att prata med en människa som har hjälp flera kvinnor med liknande problem. sorg kan vara svårt att bearbeta själv!



kram

2011-09-23 @ 11:57:57
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


Välkommen hit!

Jag heter Love Nordgren och är 21 år gammal, bor och lever med min familj i Stockholm.
Utåt är vi ganska normala, unga föräldrar till vår lilla busiga 2 åring Oliwer. Vi fick Oliwer oplanerat 2009 och det gick som smort hela graviditeten.
Vårt lilla mirakel!

Men...sen kom vi fram till 2011 och vi blev oplanerat gravida igen. Denna gång gick det inte som smort utan det slutade i ett missfall som blev otroligt chockande och tungt. Vi ville nu så gärna få ett syskon till Oliwer och började försöka bli gravida så fort min mens kom tillbaka.

Men nu, efter ytterligare två missfall har vi ännu inte lyckats få behålla ett litet mirakel. Nu ska en utredning sättas igång och jag önskar av hela mitt hjärta att den kommer igång snabbt så vi kanske kan påvärka något som gör att en bebis vill stanna och växa i min mage ända tills vi får lyckan att hålla syskonet i armarna..

Så följ med vår resa från blod, svett och tårar till förhoppningsvis en ljuv liten kärleks bebis.











2011
Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December