Fick en kommentar som jag vill att ni läser

publicerat den 2011-09-25 klockan 20:25:46 av Love
i kategorin Information om missfall » 0 kommentarer


En tjej som heter Jennie skrev till mig och bad mig visa er detta, hon berättat om sin upplevelse av ett av hennes missfall. Så här har ni hennes kommentar:


"Detta är något du gärna kan publicera på din blogg då många nog inte tänker så långt när de gör sitt val.

Jag har precis som du fått 3 missfall inom loppet på 9 månader. senaste missfallet med ett MA och jag gick med bruna flytningar i 2 veckor och då fick vi reda på att allt hade stannat av..bara någon vecka tidigare hade vi sett ett litet hjärta slå och jag var i vecka 8 när MA upptäcktes. jag behövde inte skrapas men fick tid för Cytotec behandling men jag valde att avvakta då jag är rädd för smärtan som kan bli. En vecka efter upptäckten kom det dock igång av sig själv MEN..vilken smärta...

Runt 4 Tiden på morgonen tyckte jag att hela underlivet kändes tungt på något sätt och det värkte lite. Det dröjde inte länge förän det blev riktiga värkar av detta och de kom med 3 minuters mellanrum.
Emellan värkarna var jag som tur var helt smärtfri. men jag skrek av smärta när de kom..samtidigt fick jag gå runt med ett badlakan mellan benen för att jag blödde så mycket.

Efter ca 3 timmar klingade allt av och jag somnade av utmattning. kan säga som så att badlakanet var till 90% täckt av blod.

Jag fortsatte dock blöda två veckor och en kväll när jag stod i duschen så kom det variga flytningar som luktade så hemskt!!! Vi åkte direkt till akuten där det konstaterades livmoderinflammation. det satt fast RESTER i livmodertappen som hon fick dra ut och det gjorde riktigt ont. Fick därefter livmodersammandragande tabletter och två olika sorters antibiotika.

Det jag vill säga med detta är att hade jag vetat om allt detta så hade jag valt en mycket snabbare behandling..."

Så tänk efter när ni gör ert val och var bestämd i det ni vill göra, ni har rätt själva att bestämma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


Välkommen hit!

Jag heter Love Nordgren och är 21 år gammal, bor och lever med min familj i Stockholm.
Utåt är vi ganska normala, unga föräldrar till vår lilla busiga 2 åring Oliwer. Vi fick Oliwer oplanerat 2009 och det gick som smort hela graviditeten.
Vårt lilla mirakel!

Men...sen kom vi fram till 2011 och vi blev oplanerat gravida igen. Denna gång gick det inte som smort utan det slutade i ett missfall som blev otroligt chockande och tungt. Vi ville nu så gärna få ett syskon till Oliwer och började försöka bli gravida så fort min mens kom tillbaka.

Men nu, efter ytterligare två missfall har vi ännu inte lyckats få behålla ett litet mirakel. Nu ska en utredning sättas igång och jag önskar av hela mitt hjärta att den kommer igång snabbt så vi kanske kan påvärka något som gör att en bebis vill stanna och växa i min mage ända tills vi får lyckan att hålla syskonet i armarna..

Så följ med vår resa från blod, svett och tårar till förhoppningsvis en ljuv liten kärleks bebis.











2011
Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December