Hemkommen

publicerat den 2011-09-21 klockan 18:49:03 av Love
i kategorin Egna tankar » 4 kommentarer


Nu har jag kommit hem från SÖS för några timmar sedan, det blev som sagt skrapning efter lite diskussion med barnmorskan och läkaren på avdelning 62.

Läkaren jag träffade på SÖS för en vecka sedan rekommenderade den medicinska varianten, varför? Vet inte men antingen för att det är billigare för sjukhuset och att det inte är ett ingrepp utan att kroppen med hjälp av medicin sätter igång själva missfallet själv. Personligen tycker jag inte att det finns något positivt med "cytotec behandlingen" när man fått missfall då man redan är väldigt sårbar. (Metoden kanske är mer lämplig vid abort då man inte är lika känsligt fäst vid graviditeten)
Men ska man då behöva ligga där och ha ont och blöda ut någon som man egentligen vill ha kvar, nej usch det är tortyr. Därför tyckte jag att skrapning var ett bättre alternativ för mig då det går väldigt fort och du blöder inte lika länge efteråt oftast upp till en vecka och du kan invänta din första mens ca 4-6 veckor efter ingreppet.

Skrapningen går liksom fort och när du går från sjukhuset så är det över men gör du medicinsk då kan det bli mer utdraget, du kan blöda i flera veckor efteråt och ibland så kommer blödningen inte ens gång under sjukhusperioden utan du får gå hem efter några timmar och invänta "missfallet" där.
Men detta är upp till alla att bestämma i samtal med sin läkare/barnmorska.



Såhär snygg var jag idag på sjukhuset..



Sen vill jag även passa på att kommentera några kommentarer jag fått av läsare ang. att vi haft får "bråttom" att det är därför vi kanske fått missfall och jag vill första säga tack för att ni bryr er och vill ge era förklaringar men som att läkarna har sagt tidigare att det är helt okej att försöka igen efter en mens i mellan så har vi gjort det, men inte aktivt försökt men vi har haft lätt med att bli gravida. Men nu denna gång kanske vi väntar två menstruationer innan vi försöker igen.
Läkarna har tidigare sagt att kroppen blir gravid först när den själv är redo, jag vill inte tro att det är därför mina missfall kommit men om det skulle vara så så skulle det vara jätte hemskt.
Jag har hört många andra som till och med blivit gravida utan en mens i mellan efter ett missfall och det har gått jätte bra för dem men men det är olika från fall till fall.
Men jag tror inte detta är anledningen personligen men vi får se vad läkaren säger senare under utredningen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jobbigt med skrapning ...

Jag tror inte heller på att ni haft för bråttom jag hade bara en mens i mellan och de gick då bra, vi försökte till och med direkt men då "tog" det sig inte .

Förresten vem gjorde designen den blev jätte fin ! =)

2011-09-21 @ 22:38:30
URL: http://sandraemanuel.blogg.se/
Postat av: Isabelle-elysias mamma, Gravid med nr2, snitt 10 oktober

Taskigt att skriva så..att ni borde vänta osv...när du har lätt för att bli gravid osv, ingen vet ju vad felet är, det kanske är ett virus som du sa attackerar din kropp...nåja ingen vet

Jag fick mitt missfall i dec, fick en mens, blev gravid direkt efter mensen, kroppen trodde väl att jag var gravid fortfarande, och jag har svårt att bli gravid, jag håller verkligen tummarna för er, känner inte dig, men du förtjänar detta..jag vet hur det känns

2011-09-21 @ 23:03:53
URL: http://elysiasmamma.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej. Efter en skrapning kan de bli svårare att bli gravid, man skrapar ju på hinnorna & de kan inför en ny grav ställa till det. kram på dig

2011-09-22 @ 08:19:11
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com/
Postat av: mamma till vanessa

hej! det behöver inte alls vara så.. hade själv ett missfall innan min dotter, och jag fick aldrig tillbaka min mens efter missfallet.. utan blev gravid två veeckor efter det igen. Men hoppas du mår bra, massa kraaamar!! <3

2011-12-10 @ 22:10:35
URL: http://minvanessa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


Välkommen hit!

Jag heter Love Nordgren och är 21 år gammal, bor och lever med min familj i Stockholm.
Utåt är vi ganska normala, unga föräldrar till vår lilla busiga 2 åring Oliwer. Vi fick Oliwer oplanerat 2009 och det gick som smort hela graviditeten.
Vårt lilla mirakel!

Men...sen kom vi fram till 2011 och vi blev oplanerat gravida igen. Denna gång gick det inte som smort utan det slutade i ett missfall som blev otroligt chockande och tungt. Vi ville nu så gärna få ett syskon till Oliwer och började försöka bli gravida så fort min mens kom tillbaka.

Men nu, efter ytterligare två missfall har vi ännu inte lyckats få behålla ett litet mirakel. Nu ska en utredning sättas igång och jag önskar av hela mitt hjärta att den kommer igång snabbt så vi kanske kan påvärka något som gör att en bebis vill stanna och växa i min mage ända tills vi får lyckan att hålla syskonet i armarna..

Så följ med vår resa från blod, svett och tårar till förhoppningsvis en ljuv liten kärleks bebis.











2011
Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December